تعمیرات اینورتر در اصفهان

تعمیرات اینورتر در اصفهان

شرکت فنی مهندسی رستا اتوماسیون فعال در زمینه تعمیرات اینورتر در اصفهان آمادگی ارائه خدمات تعمیر انواع اینورتر ، سروو موتور ، PLC و HMI در استان اصفهان و سطح کشور می باشد . اینورترها(VFD) امروزه بخش وسیعی از صنعت را دربرگرفته اند و هر روز به تعداد آنها اضافه می شود.VFD ها نه تنها در صنعت بلکه در هر واحد مسکونی که نیاز به آسانسور دارد حداقل یک VFD مورد استفاده قرار می گیرد.این تجهیزات مانند تمام تجهیزات استفاده شده در صنعت نیاز به تعمیر و نگهداری دارند . رستا اتوماسیون با بهره گیری از دانش فنی مهندسین عالی رتبه و مجرب در زمینه تعمیر تخصصی تجهیزات اتوماسیون صنعتی از قبیل تعمیرات اینورتر در اصفهان به مهندسین فعال در صنعت خدمات ارائه می نماید.

ساختار داخلی اینورتر

در ادامه به توضیح ساختار داخلی اینورتر می پردازیم . اینورتر یک مبدل الکترونیکی است که برق DC را به AC تبدیل می کند و با تنظیم فرکانس سرعت الکترو موتور توسط اینورتر کنترل می شود .در ادامه نحوه تبدیل ولتاژ DC به AC درون اینورتر را شرح خواهیم داد .اینورترها از نظر ولتاژ ورودی به دو دسته سه فاز و تکفاز تقسیم می شوند.ولتاژ ورودی برق AC  می باشد.برای راه اندازی اینورتر ولتاژ AC به وروی اینورتر وصل می شود . این ولتاژ توسط پل دیود (یکسو کننده) به ولتاژ DC تبدیل می شود سپس ولتاژ DC وارد مقاومت شارژ می شود این مقاومت به صورت سری با بانک خازنی یک مدار RC را تشکیل می دهند سپس بانک خازنی از طریق این مقاومت شارژ می شود و این ولتاژ وارد منبع تغذیه اینورتر می شود سپس ولتاژ DC وارد IGBT می شود و توسط IGBT به ولتاژ AC تبدیل می شود .

مراحل عیب یابی اینورتر ها

به دلیل حساسیت بالای اینورتر ها لازم است در تعمیر و نگهداری اینورتر مراحل عیب یابی اینورترها با دقت انجام گردد .برای عیب یابی اینورتر ها باید طبق مراحل زیر پیش رفت.

  1. عیب یابی چشمی با نگاه کردن به برد
  2. جایگزین کردن قطعات خراب با قطعات سالم
  3. عیب یابی باید با توجه به کارکرد اینورتر انجام شود.
  4. برقراری ارتباط درایو با موتور.
  5. نصب و راه اندازی اینورتر.

عیب یابی مهمترین بخش است این روند فقط برای اینورتر ها صادق نیست ، شما برای عیب یابی هر تجهیزی باید این کار را انجام دهید و لازمه آن آشنایی با بخش های مختلف دستگاه مورد نظر می باشد.پس از عیب یابی قسمت خراب می توانیم به تعمیر درایو بپردازیم از انجایی که اینورتر ها در طیف وسیعی تولید می شوند طبیعتا ساختار آنها ممکن است باهم متفاوت باشد. زیرا عدم توجه به کارکرد اینورتر ها باعث خرابی های بیشتر در نتیجه صرف هزینه و اتلاف زمان بیشتر می شود .

تعمیرات اینورتر در اصفهان:

شرکت رستا اتوماسیون فعال در زمینه تعمیرات اینورتر در اصفهان می باشد .بخش مهم و قابل توجه استفاده از تجهیزات صنعتی مبحث نگهداری آن می باشد.اگر در نگهداری تجهیزات دقت لازم به عمل آید این مقوله باعث افزایش طول عمر تجهیزات می شود.پس باید به شرایط محیطی هم دقت شود.

تعمیر اینورتر در اصفهان
تعمیر اینورتر در اصفهان

خرید تجهیزات و قطعات:

در حین خرید تجهیزات و قطعات جایگزین توجه به نکات زیر الزامی می باشد :

  1. قطعات جایگزین از نظر توان ، جریان و ولتاژ دقیقا باید مشابه قطعات اسیب دیده باشند.
  2. قطعات از کیفیت خوبی برخوردار باشد زیرا اگر کیفیت آن پایین باشد باعث آسیب مجدد می شود.در این مرحله درایو را روشن کرده و عملکرد آن را با موتور مشاهده می کنیم تا از موفقیت امیز بودن تعمیر اطمینان حاصل کنیم.
تعمیر اینورتر در اصفهان
تعمیر اینورتر در اصفهان

نصب و راه اندازی  

در انتها اینورتر را نصب و راه اندازی کنید.لازمه این مرحله زمانی است که شما مراحل قبلی را به درستی نجام داده باشید.

تجهیزات لازم برای تعمیرات اینورتر در اصفهان

هرچه تجهیزات لازم برای تعمیرات اینورتر در اصفهان کامل تر باشد بالطبع عیب یابی برای شما آسان تر می شود که این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.وسایل مورد استفاده به دو دسته وسایل عمومی مانند سیم چین،دم باریک ،پیچ گوشتی می باشد.که این وسایل لازمه تمام وسایل تعمیری می باشد.

تجهیزات تخصصی:هویه که جز مهم ترین وسایل برای عیب یابی است.در کنار هویه به قلع کش نیاز دارید.هیتر برای لحیم قطعات SMD ضروری است.علاوه بر موارد ذکر شده شما به مولتی متر دیجیتال و آنالوگ نیاز دارید و در موارد پیشرفته تر به اسیلسکوپ و منبع تغذیه DC احتیاج دارید.تمامی این وسال به شما کمک می کنند تا عیب یابی را به راحت ترین شکل ممکن انجام دهید.

تعمیر اینورتر
تعمیر اینورتر

جهت دریافت خدمات در خصوص فروش اینورتر و تعمیر اینورتر در اصفهان و همچنین تعمیر اینورتر در سراسر ایران با دپارتمان تعمیرات رستا اتوماسیون تماس حاصل فرمایید .