speed search در اینورتر

speed search در اینورتر

speed search در اینورتر

speed search در اینورتر یکی از قابلیت های اینورتر است که در اکثر اینورتر ها وجود دارد . این قابلیت مربوط به حالت راه اندازی اینورتر است . اینورتر قابلیت راه اندازی به دو روش مستقیم یا speed search را دارد .

راه اندازی اینورتر با روش مستقیم

در راه اندازی مستقیم اینورتر از فرکانس تنظیم شده در فرکانس پایین شروع به کار می کند . بدین صورت که وقتی در این روش موتور در حال چرخش است در صورتی که فرمان توقف توسط اینورتر صادر شود و شفت موتور متوقف نشده باشد مجددا فرمان راه اندازی از طریق اینورتر به موتور داده شود، موتور می خواهد از سرعت صفر شروع به کار کند همین موضوع باعث وارد شدن ضربه به موتور می شود برای رفع این مشکل از راه اندازی به روش دوم استفاده می شود .

راه اندازی اینورتر با روش speed search

در راه اندازی اینورتر با روش speed search خواه توقف اینورتر با شفت ازاد باشد یا با شیب توقف اگر فرمان توقف در حین حرکت موتور صادر شود ، قبل از توقف کامل شفت موتور مجددا فرمان راه اندازی صادر شود اینورتر جهت چرخش و سرعت موتور حین راه اندازی مجدد را تشخیص می دهد و دیگر از فرکانس صفر شروع به حرکت نمی کند در نتیجه بر خلاف راه اندازی به روش مستقیم موتور دچار ضربه نمی شود بنابراین اسیب کمتری به موتور خواه رسید .

کاربرد روش speed search

یکی از کاربرد های راه اندازی به روش speed search در فن مشاهده می شود . تصور کنید یک فن در فضای باز بر اثر وزش باد بدون روشن بودن اینورتر در حال چرخش می باشد . با صادر شدن فرمان راه اندازی از طرف درایو اگر این روش فعال باشد اینورتر سرعت و جهت چرخش فن را بررسی می کند و فن را از سرعت و جهت چرخش ناشی از وزش باد راه اندازی می کند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص فروش اینورتر با تیم فروش رستا اتوماسیون تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.