اتصال اسپیندل موتور به اینورتر

اتصال اسپیندل موتور به اینورتر

اتصال اسپیندل موتور به اینورتر

اسپیندل ها موتور های چرخانی هستند که به دلیل ساختار خاص داخلی امکان چرخش در سرعت های بسیار بالا را دارا می باشند . به دلیل همین خاصیت در صنعت cnc مانند cnc چوب ، طلا و سنگ کاربرد وسیعی دارند . اسپیندل ها به واسطه ابزاری که به شافت انها متصل می شود عملیات براده برداری را به راحتی انجام می دهند . جهت اتصال اسپیندل موتور به اینورتر ادامه مطلب را مطالعه نمایید .

انواع اسپیندل موتور

به دلیل چرخش و سرعت بسیار بالا اسپیندل موتور خنک کاری این موتور جهت جلوگیری از اسیب رسیدن به اسپیندل و افزایش طول عمر این موتور بسیار ضروری است به همین دلیل اسپیندل ها از لحاظ نحوه خنک کاری به دو نوع هوا خنک و آب خنک تقسیم بندی می شوند که به اقتضا هر کاربرد از آنها استفاده می شود .

انتخاب اینورتر مناسب برای اسپیندل موتور

سرعت چرخش موتور و فرکانس رابطه ی مستقیم دارند به طبع سرعت بالا مستلزم فرکانس بالا می باشد بنابراین برای راه اندازی اسپیندل نیاز به اینورتر با حداکثر فرکانسی بالا می باشد . برای مثال در اسپیندل موتور با سرعت 18 هزار دور بر دقیقه نیاز به اینورتر با قابلیت تولید حداکثر فرکانس 300 هرتز می باشد .

تنظیمات اینورتر برای راه اندازی اسپیندل موتور

برای اتصال اسپیندل موتور به اینورتر ، باید تنظیمات مورد نیاز روی اینورتر انجام شود .اولین تغییر تنظیم حد فرکانس اینورتر متناسب با فرکانس نامی اسپیندل موتور است . دومین و مهمترین تغییر تنظیم پارامتر های موتور می باشد به این ترتیب که مقادیر توان نامی ، ولتاژ نامی ، فرکانس نامی ، جریان نامی و سرعت نامی مطابق با پلاک اسپیندل موتور می باشد

پلاک اسپیندل موتور

براساس پلاک اسپیندل موتور :

ولتاژ نامی =380 ولت

جریان نامی = 24 آمپر

فرکانس نامی = 400 هرتز

توان نامی = 12 هرتز

سرعت نامی = 24000 دور بر دقیقه

عدم وارد کردن مقادیر نامی موتور منجر به آسیب جدی و در نهایت سوختن اسپیندل موتور خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.