اتصال موتور تکفاز به اینورتر

اتصال موتور تکفاز به اینورتر

اتصال موتور تکفاز به اینورتر

راه اندازی و کنترل دور موتور های تکفاز توسط اینورتر یکی از مسائلی است که اکثر مشتریان با ان مواجه هستند . پمپ های خانگی معمولا موتورهای تک فازی می باشند که جهت راه اندازی و کنترل فشار آب در ساختمان به واسطه تنظیم فرکانس نیازبه اینورتر مناسب دارند. در ادامه به ارائه چندین راهکار کاربردی جهت اتصال موتور تکفاز به اینورتر خواهیم پرداخت .

اولین و اسان ترین راهکار اتصال به اینورتر تک فاز می باشد . اما به دلیل کمیاب بودن و گران بودن این مدل اینورتر ین راهکار از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد .

دومین روش استفاده از اینورترهای صنعتی سه فاز می باشد که قابلیت متصل شدن به موتور تکفاز را داشته باشد . اینورترهای هایتک دارای پارامتر اتصال موتور تکفاز با تنها با یک تنظیم پارامتری ساده می باشند .توجه داشته باشید این قابلیت ویژه در تمامی اینورتر های موجود در بازار مشاهده نمی شود و یک گزینه ایده ال و ویژه برای تسهیل راه اندازی موتور تکفاز می باشد .

سومین راهکار که اکثر صنعت کاران به مشتریان ارائه می دهند تعویض نوع موتور به موتور سه فاز می باشد در نهایت با استفاده از یک اینورتر صنعتی سه فاز می توان عملیات کنترل دور موتور را انجام داد که در این روش هزینه اضافی جهت تغییر نوع موتور به مشتری تحمیل می شود.

چهارمین روش استفاده از اینورتر سه فاز صنعتی می باشد . با چند تغییر ساده به راحتی می توان بدون تغییر در سربندی موتور عملیات کنترل دور موتور را انجام داد .

در ادامه ملاحظات لازم جهت انجام این اتصال توضیح داده می شود :

1- انتخاب اینورتر یک رنج بالاتر از موتور تکفاز

2- پایین نیاوردن فرکانس اینورتر به میزان کمتر از 20 هرتر

3- تنظیم پارامتر قطعی فاز خروجی یا output phase loss روی کمترین مقدار

اتصال موتور تکفاز به اینورتر
اتصال موتور تکفاز به اینورتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.